Hieronder leg ik je uit hoe je jouw ANYCUBIC 4Max Pro 2.0 3D-Printer kunt claimen

Kwalificatie regels:
– Wil je van Step-files naar Native-bestanden?
– Ben je een Cad tekenaar, maar maak je nog géén gebruik van simulaties?
– Wil je een significant lagere Bill of Material, terwijl je toch in staat blijft hoogwaardige kwaliteitsproducten te leveren met dezelfde sterkte?
– Wil je simulaties draaien, terwijl je verder tekent in je CAD programma en de output van de simulaties direct gebruiken voor manufacturing?

Waarom simuleren:
Meer en meer producenten van deze tijd – of ook wel industry 4.0 – ontwerpen hun producten inmiddels digitaal, maar tegen een significant lage Bill of Material. Hoe ze dat doen…? Door alle ontwerpen te simuleren en digitaal te testen hoe hun producten presteren onder verschillende omstandigheden. Deze manier van ontwerpen en simuleren voordat je je eerste fysieke prototype creëert,  kan je zomaar 50 tot 70% besparen op je totale productiekosten!

En zo claim je onze speciale 3D Printer bonus:
Klik op de onderstaande button en bespreek met onze Platinum Business Partner Consultant welk van de promoties over SOLIDWORKS-Associative het beste bij jouw huidige situatie past en claim je 3D-Printer.

3DEXPERIENCE Works Simulation

3DEXPERIENCE Works Simulation opent jouw deur naar SOLIDWORKS-Associative multi-scale en multi-physics mogelijkheden, op basis van toonaangevende tools van SIMULIA, Abaqus, fe-safe, en CST.

Benut krachtige, innovatieve & cloud-gebaseerde functies die meegroeien met jouw behoeften, ervoor zorgen al je teamleden ten alle tijden door kunnen werken en je gebruik maakt van top tier analysemogelijkheden voor onder anderen: Materiaalsterkte, Duurzaamheid, CFD, Kunststof, Elektromagnética, Temperatuur, Wrijving, Druk, Veiligheid en veel meer.

Zelfs tijdens een mogelijk nieuwe lockdown draait jouw bedrijf door op volle toeren! 3DEXPERIENCE Works Simulation brengt verbeterprocessen aan op de volgende bedrijfsaspecten:

Digitalisering: Jij en je team werken samen op een dedicated online locatie (ook vanuit huis)
Efficiëntie: Direct kunnen schakelen tussen teamleden
Traceability: Alle versiebeheer is aanwezig vanaf het allereerste ontwerp
Significant lagere BoM: Géén materiaal verspilling tot aan de manufacturing
Snellere Time-To-Market: Virtual Twin is tevens jouw ultieme en uiteindelijke prototype 

Voor wie is 3DEXPERIENCE Works Simulation uitermate geschikt?
Ben je een beginner of een doorgewinterde designer? Voor ieders persoonlijke niveau en voor iedere fase van productdesign tot simulatie en manufacturing biedt het systeem perfecte oplossingen die zijn gemaakt vóór en dóór ontwerpers en engineers.

Start binnen 48 uur na aanvraag met jouw 3DEXPERIENCE Works Simulation en bespreek met onze Platinum Partner Expert welk van de lopende promoties het beste bij jouw niveau en ambities past. 

Wat kun je verwachten tijdens dit gesprek:
– Géén gladde verkooppraatjes, maar een eerlijk advies & de scherpste prijs.
– Betaal niet te veel voor wat je niet nodig hebt, maar alleen voor wat je (later) gaat gebruiken.
– Top-tier consulting services als je daar behoefte aan hebt.

Heb je interesse en wil je weten welk van de promoties het beste bij jouw huidige situatie past? Plan dan een vrijblijvend oriëntatiegesprek in met onze Platinum Partner Expert door op de onderstaande button te klikken.

Voorbeeld van geautomatiseerde meshing van een fietsframe met behulp van 3DEXPERIENCE Works-simulatie

Voorbeeld van geautomatiseerde meshing van een fietsframe met behulp van 3DEXPERIENCE Works-simulatie. Zoals bij elk voertuig, is veiligheid uiterst belangrijk bij het ontwerpen van fietsen. De constructie moet stevig genoeg zijn om het gewicht van de rijder te dragen en toch gestroomlijnd en licht genoeg blijven om met hoge snelheid te reizen. 

Een recente driedelige videoserie die beschikbaar is op de SIMULIA Community laat zien hoe het 3DEXPERIENCE-platform kan worden gebruikt om een fietsframe te modelleren met Automated FEM.

Zoals bij veel constructies, of het nu plaatwerk of buisvormige delen zijn zoals deze fiets, zijn schaalelementen een efficiënte weergave van het model. Als de componenten alleen in het midden van het oppervlak worden geplaatst, blijven er gaten tussen de componenten. In dit analysemodel worden lijnbevestigingen gebruikt om de afzonderlijke schaalmazen met elkaar te verbinden. Zoals we zullen zien, kunnen beide benaderingen worden geautomatiseerd om snel het volledige model te bouwen.

De volledige assembly heeft een skeletcomponent, die wordt genegeerd; voor alle andere componenten wordt een op regels gebaseerde “midsurface quad mesh-procedure” gebruikt. Er wordt een “shell-sectie” gemaakt voor deze componenten en dezelfde procedure wordt geïmplementeerd voor de overige niet-gespecificeerde componenten.

Als je vervolgens op “Uitvoeren” klikt, worden automatisch alle componenten verwerkt, worden de benodigde midsurfaces gegenereerd en wordt de shell of “tet mesh” gegenereerd, samen met de juiste sectie-eigenschappen. Met de midsurfacing van de buizen bestaan er echter nog steeds losgekoppelde mazen en openingen tussen de buizen. In een echte fiets zouden de buizen met lassen verbonden zijn; in het model worden lijn bevestigingsmiddelen gebruikt om de lassen te modelleren.

Het model toont nu een geometrische set genaamd naadlassen. Deze set is een uittreksel van de randen van de uiteinden van de buizen. Als het voor elke las handmatig zou worden gedaan, zou de rand interactief kunnen worden geselecteerd terwijl de verbinding wordt opgebouwd. Voor het geautomatiseerde proces moet er echter een manier zijn om te bepalen welke locaties moeten worden gekozen.

In de app Structural Model Creation bevat het tabblad “Verbindingen” de tool “Line Fastener Detection”. Deze tool zal proberen alle lichamen van 3D-onderdelen te doorzoeken. Het model maakt echter al gebruik van 3D-vormen en midden vlakken, dus alles wat in het proces is opgenomen, is al vermaasd. In plaats daarvan moet de tool “Meshed Supports” worden geselecteerd.

Vervolgens moet met behulp van een informatie dialoogvenster van het model worden bepaald waar de lijnbevestiging op de vermaasde steunen moet worden geplaatst.

Volgende: hoe moet de lijnbevestiging worden gemodelleerd? 
Een van de belangrijkste keuzes is welk type elementen moet worden gebruikt om de leemte op te vullen. In dit geval worden schaalelementen gebruikt omdat deze consistent zijn met de buizen.

Voor de laselementen moet een breedte worden opgegeven; met de gekozen ingangen zal “Find Supports” het model scannen en laten zien welke verbindingen het zal maken. In dit geval kunnen 12 lijn bevestigingen worden gemaakt. Vooruitlopend wordt de koppeling weergegeven bij elke verbinding in het model. Ten slotte wordt een modale analyse opgezet in de “Mechanical Scenario Creation-app”.

De eerste keuze die moet worden gemaakt, is het type analyse dat moet worden uitgevoerd – in dit geval is het alleen structureel. In 3DEXPERIENCE kan een model meerdere representaties bevatten – dit is anders dan Abaqus/CAE.

Naast geometrie representaties kunnen er meerdere eindige-elementenmodel representaties zijn. Voor de modale analyse wordt een frequentiestap geïmplementeerd, gevolgd door de simulatie stap.

Aangezien de cloud versie van 3DEXPERIENCE wordt gebruikt, kan de keuze worden gemaakt om ofwel lokaal ofwel op de cloud hardware op te lossen. Na het oplossen kunnen we de verplaatsing animatie voor het fietsframe zien.

Weten welke promotie bij jouw situatie past i.c.m de top notch ANYCUBIC 3D Printer?

Get insights in our successful solutions?

Curious to see TOP TIER solutions that help you reduce costs up to 50% and 60% faster manufacturing?